USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Mikäli sinulla on kysyttävää, suosittelemme tutustumaan usein kysyttyihin kysymyksiin saadaksesi nopeasti vastauksia. Jos tarvitset lisätukea, autamme mielellämme. Löydät yhteystietomme napsauttamalla tästä tai aloittamalla chatin valitsemalla oikean alakulman kuvakkeen.

TILAUKSET & KULJETUKSET

MITEN TEEN TILAUKSEN?

Tilauksen tekeminen on helppoa ja saumatonta - tutki kuratoitua kokoelmaamme, valitse tuote, lisää se ostoskoriisi ja suorita ostoksesi helposti. Voit valita ilmaisen toimituksen tai noutaa tuotteesi Helsingin keskustassa sijaitsevalta showroomiltamme aukioloaikojemme puitteissa.

VOINKO TEHDÄ TUOTTEESTA TARJOUKSEN?

Asiantunteva tiimimme on hinnoitellut jokaisen tuotteen markkinan mukaisesti. Ikonisimmat tuotteet kuten Hermèsin käsilaukut voivat olla arvoltaan jopa kaksin tai kolminkertaisesti alkuperäisestä myyntihinnasta, johtuen niiden korkeasta kysynnästä ja eksklusiivisuudesta.

Mikäli jokin tuote on kiinnostaa sinua, otamme mielellämme vastaan tarjouksesi ja välitämme sen tuotteen omistajalle harkintaan.

ONKO VAIHTOKAUPPA MAHDOLLISTA?

Kyllä, joissain tapauksissa tämä voi olla mahdollista. Koska suurin osa tuotteistamme on välitysmyynnissä, suorat vaihtokaupat eivät aina ole mahdollisia. Siitä huolimatta, olet tervetullut myymään tuotteesi kauttamme niin että saat hyvitykseksi lahjakortin myymäläämme. Voimme lisätä jopa 10% lisäarvoa kiitoksena. Jokainen tilanne käsitellään yksitellen, joten olethan meihin yhteydessä jotta voimme löytää sinulle parhaan vaihtoehdon.

VOINKO VARATA TUOTTEEN?

Hyväksymme tuotteen varauksen 7 päiväksi maksaessasi 25% ennakkomaksua. Mikäli muutat mielesi ostoksesta, ennakkomaksu muutetaan lahjakortiksi joka on voimassa 24 kuukautta.

Vaihtoehtoisesti, Luxury Helsingin Layaway-osamaksusuunnitelma mahdollistaa varata valitun tuotteen 25% ennakkomaksua vastaan niin että loput summasta maksetaan 100 päivän kuluessa ilman lisäkuluja. Huomioithan että tämä vaihtoehto on mahdollinen vain valituissa tuotteissa ja ennakkomaksua ei palauteta jos ostosta ei suoriteta.

TUOTE JONKA HALUAN ON MYYTY - VOITTEKO ETSIÄ SEN MINULLE?

Autamme mielellämme sinua löytämään sinulle täydellisen tuotteen. Luxury Helsingillä tarjoamme kaksi tapaa tehdä tämän.

Mikäli haluat että etsimme sinulle tietyn tuotteen mahdollisimman nopeasti, Personal Shopping -palvelumme on paras vaihtoehto. Jos haluat mielummin odottaa että tuotteesi on taas saatavilla, voit liittyä odotuslistallemme ja ilmoitamme sinulle kun tuotetta on taas saatavilla.

TUOTETIEDOT

OVATKO KAIKKI TUOTTEENNE KÄYTETTYJÄ?

Kaikki tuotteemme ovat ylpeästi secondhandia, mikä tarkoittaa, että emme hanki varastoomme tuotteita suoraan liikkeistä uutena. Jokaisella tuotteella on ollut edellinen omistaja, mutta tämä ei välttämättä tarkoita että tuotetta olisi käytetty paljon, tai siinä olisi jälkiä. Kokoelmassamme on tuotteita, jotka ovat erinomaisessa, käyttämättömässä kunnossa, sekä tulevat full-setin kanssa. Nämä tuotteet ovat niin hyvässä kunnossa että niistä on vaikea uskoa että niillä on ollut aiempia omistajia.

MISTÄ TUOTTEENNE TULEVAT?

Suurin osa tuotteistamme tulee suoraan upeilta asiakkailtamme. Vuosien varrella olemme rakentaneet vahvoja suhteita asiakaskuntaamme, joka arvostaa luksuksen kiertokulkua sekä ostamalla että myymällä kanssamme. Huomioithan, että yksityisyyssopimusten vuoksi emme voi paljastaa asiakkaittemme henkilöllisyyksiä tai tietoja heistä.

Lisäksi hankimme tuotteita varastoomme luotettavilta kumppaneilta ympäri Eurooppaa, kuten yksityisiltä keräilijöiltä sekä samankaltaisilta yrityksiltä, jotka jakavat sitoutumisemme tarjota 100% aitoja luksustuotteita.

MITEN ARVIOITTE TUOTTEEN KUNNON?

Valikoimamme on luokiteltu A - D, peilaten jokaisen tuotteen uniikkia tarinaa.

  • A – Erinomainen: Tuote on erinomaisessa kunnossa, sitä on käytetty harvoin, eikä siinä ole merkittäviä kulumisen merkkejä.
  • B – Erittäin hyvä: Tuote on erittäin hyvässä kunnossa, sitä on käytetty vähän ja siinä on vain pieniä kulumisen merkkejä.
  • C – Hyvä: Tuote on hyvässä kunnossa, sitä on käytetty usein mutta se on hyvin hoidettu; siinä on vain lieviä tai kohtalaisia kulumisen merkkejä.
  • D – Kohtalainen: Tuote on kohtalaisessa kunnossa, sitä on käytetty säännöllisesti ja siinä on selviä kulumisen merkkejä sekä sisäisesti että ulkoisesti.

Suurin osa tuotteistamme ovat kuntoluokitukseltaan B, joka tarkoittaa sitä että niistä löytyy hyvin pieniä käytönjälkiä. Olemme alkaneet listaamaan käytönjälkiä jokaisen tuotteen tuotekuvaukseen antaaksemme mahdollisimman selkeän kuvan tuotteesta.

SAANKO LISÄTIETOA TUOTTEESTA?

Tottakai! Pyrimme antamaan mahdollisimman yksityiskohtaisen tuotekuvauksen ja laadukkaat valokuvat jokaisesta tuotteesta verkkokaupassamme. Jos haluat lisätietoja, lähikuvia, videoita tai sinulla on lisäkysymyksiä, tiimimme on mielellään avuksi. Ole vain yhteydessä contact@luxuryhelsinki.fi niin huolehdimme siitä, että ostokokemuksesi on turvallinen ja sujuva.

TARJOATTEKO TUOTETAKUUN?

Koska kaikki tuotteemme ovat käytettyjä, emme valitettavasti voi tarjota niille tuotetakuuta. Mikäli sinulla herää kysymyksiä tuotteen laadusta tai muista siihen liittyvistä asioista, suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan kyseisen brändin omaan asiakaspalveluun.

TOIMITUS

TARJOATTEKO MAILMANLAAJUISEN TOIMITUKSEN?

Tarjoamme ilmaisen, vakuutetun DHL postituksen kaikille tuotteillemme maailmanlaajuisesti.

Huomioithan että tällä hetkellä emme tarjoa toimitusta näihin maihin: Meksiko, Venäjä, Valko-Venäjä, Ukraina, Turkki, Kanariansaaret, Afganistan, Pohjois-Korea, Kongon demokraattinen tasavalta, Mali, Niger ja Somalia.

KAUANKO TOIMITUS KESTÄÄ?

Lähetämme kaikki tuotteet arkipäivänä ja kotimaan toimitukset saapuvat tyypillisesti 3-5 arkipäivän kuluessa lähetyksestä. Kansainväliset toimitukset saapuvat tyypillisesti 3-14 arkipäivän kuluessa, riippuen kohteesta. Toimitusajat voivat vaihdella ja Luxury Helsinki ei ole vastuussa mahdollisista viivästyksistä tullin tai rajoitettujen tuotteiden johdosta. Jos toivot nopeampaa toimitusta, olethan yhteydessä meihin ennakkoon ja teemme parhaamme huomioimaan toiveesi.

Halutessasi voit myös noutaa ostoksesi showroomiltamme sinulle parhaiten sopivana ajankohtana aukioloaikojemme puitteissa.

MITEN VOIN SEURATA TILAUSTANI?

Kun tuotteesi on lähetetty, saat sähköpostin jossa on seurantatiedot. Tietojen päivittymisessä voi mennä 48 tuntia. Jos et voi seurata tilaustasi, olethan yhteydessä meihin contact@luxuryhelsinki.fi ja autamme sinua mielellämme.

OVATKO TOIMITUKSET VAKUUTETTUJA?

Kaikki lähetykset vakuutetaan täysimääräisesti, jotta tilaaminen olisi sinulle mahdollisimman huoletonta.

TÄYTYYKÖ MINUN MAKSAA TULLIT JA MUUT MAKSUT?

Asiakkaat ovat vastuussa mahdollisista tullimaksuista, veroista ja muista maahantuonti-ilmoituksista. Jos tilausta ei noudeta, mahdolliset maksut ovat myös asiakkaan vastuulla.

VOITTEKO TOIMITTAA TUOTTEEN MINULLE HENKILÖKOHTAISESTI?

Tarjoamme henkilökohtaisia kuljetuspalveluita Euroopan sisällä, räätälöitynä juuri tarpeidesi mukaan. Kuljetusmaksut voivat vaihdella sijainnin mukaan, ja työskentelemme kanssasi varmistaaksemme sujuvan ja ensiluokkaisen kokemuksen. Voit lukea palvelustamme lisää täältä.

MAKSUTAVAT

MITÄ MAKSUTAPOJA TARJOATTE?

Maksaminen Luxury Helsingin kanssa on turvallista ja sujuvaa. Voit valita maksutavaksi kortin (Visa, MasterCard, American Express), tilisiirron, laskun, lahjakortin, Klarna- tai Resurs Bank -vaihtoehdon, Luxury Helsingin Layaway -maksusuunnitelman tai käteisen showroomissamme jopa 9,900 € asti.

TARJOATTEKO MAKSUSUUNNITELMIA?

Luxury Helsingillä uskomme, että unelmatuotteesi ostamisen pitäisi olla mahdollisimman helppoa. Siksi tarjoamme joustavia maksutapoja juuri sinun tarpeitasi varten.

Voit maksaa ostoksesi Klarnan kautta ja maksaa ostoksesi jopa 36 kuukauden aikana. Joustavuutta lisää myös Luxury Helsingin Layaway -maksusuunnitelma, jonka avulla voit varata tuotteen ja maksaa sen 100 päivän kuluessa ilman lisäkuluja.

Asiakkailla, joilla on suomalainen henkilötunnus on lisäksi mahdollisuus hyödyntää Resurs Bankin osamaksupalvelua, joka tarjoaa jopa 6,000€ luottoa.

VOINKO MAKSAA KÄTEISELLÄ?

Showroomillamme Helsingissä hyväksymme käteismaksuja jopa 9,900€ asti.

VOINKO SAADA ARVONLISÄNVERON PALAUTUKSEN OSTOKSESTANI?

Kaikki tuotteemme ovat käytettyjä, ja arvonlisävero on maksettu niiden alkuperäisen oston yhteydessä. Tämän vuoksi tuotteidemme ALV on 0%, ja koska toimimme käytettyjen tavaroiden katemallin (Second-Hand Margin Scheme) mukaisesti, arvonlisäveroa ei ole mahdollista saada takaisin.

PALAUTUKSET JA HYVITYKSET

MIKÄ ON PALAUTUSKÄYTÄNTÖNNE?

EU/ETA-asiakkaille kaikilla verkkokaupan ostoksilla on 14 päivän lakisääteinen palautusoikeus. Palautusoikeus ei koske lahjakortteja, ennakkotilattuja tuotteita, tilaustuotteita tai Layaway-maksusuunnitelman kautta tehtyjä ostoksia. EU/ETA:n ulkopuolelta tehdyt ostot eivät yleensä ole palautettavissa, ellei toisin mainita. EU/ETA-asiakkaiden lakisääteiset oikeudet sovellettavan lain mukaisesti säilyvät, ja ne ovat aina ensisijaisia näihin ehtoihin nähden.

Lue lisää palautus ja hyvitys- oikeudesta täältä.

VOINKO VAIHTAA TUOTTEEN?

Vaikka emme yleensä tarjoa tuotteen vaihtoa, poikkeuksia voidaan tehdä tietyissä tapauksissa. Ota meihin suoraan yhteyttä, niin tiimimme auttaa mielellään ja etsii parhaan mahdollisen ratkaisun.

AITOUS

OVATKO KAIKKI TUOTTEET AITOJA?

Jokainen Luxury Helsingin tuote on huolellisesti tarkastettu ja läpäissyt kattavan, monivaiheisen aitoustarkastusprosessimme, joten voit ostaa sen täysin luottavaisin mielin.

MITEN AITOUTATTE TUOTTEET?

Ennen kuin tuote listataan myyntiin Luxury Helsingillä, se käy läpi perusteellisen, monivaiheisen aitoustarkastuksen, jonka suorittavat omat asiantuntijamme ja jonka vahvistavat luotettavat kolmannen osapuolen asiantuntijat, kuten Entrupy ja Bababebi.

ONKO TUOTTEILLANNE AITOUSTODISTUKSET- JA TAKUUT?

Jokainen myymämme tuote toimitetaan asianmukaisten aitoustodistusten kanssa — olipa kyseessä Entrupyn tai Bababebin aitoustodistus, alkuperäisen brändin dokumentaatio tai oma kirjallinen vahvistuksemme — ja sille myönnetään Luxury Helsingin aitoustakuu. Epätodennäköisessä tapauksessa, että tuote todettaisiin epäaidoksi, perumme kaupan välittömästi ja palautamme koko ostosumman, varmistaen sinulle mielenrauhan jokaisessa ostotilanteessa.

TARJOATTEKO AITOUTUSPALVELUITA?

Tarjoamme aitoutuspalvelun yhteistyössä Entrupyn kanssa. Olet lämpimästi tervetullut varaamaan ajan showroomillemme täältä. Huomioithan, että aitoustakuumme ei koske tätä aitoutuspalvelua, vaan se kattaa ainoastaan vuoden rahallisen takuun Entrupylta.

VÄLITYSMYYNTI JA MYYMINEN

MITEN VÄLITYSMYYNTINNE TOIMII?

Luxury Helsingillä tarjoamme vaivattoman välitysmyyntipalvelun arvokkaimmille luksustuotteillesi. Jokainen tuote arvioidaan ensin asiantuntijatiimimme toimesta, jotta saat parhaan mahdollisen tuoton ja tuotteesi saa mahdollisuuden löytää uuden kodin. Hinnan sovittuamme aitoutamme, puhdistamme ja listaamme tuotteen myyntiin huolellisesti.

Palvelumme on täysin riskitön, tarjoten mielenrauhaa ja ensiluokkaisen kokemuksen.

Voit lukea palvelustamme lisää täältä.

MITÄ TUOTTEITA OTATTE VASTAAN?

Otamme mielellämme vastaan käytettyjä käsilaukkuja, kelloja, koruja ja asusteita (huomioithan että emme ota vastaan aurinkolaseja, kenkiä tai vaatteita) seuraavilta merkeiltä:

KÄSILAUKUT JA ASUSTEET

  • Hermès 
  • Chanel 
  • Louis Vuitton 
  • Dior 
  • Bottega Veneta 
  • Bvlgari
  • Goyard 
  • Cartier
  • Gucci 
  • Van Cleef & Arpels 
  • Yves Saint Laurent 

KELLOT

  • Rolex
  • Cartier
  • Audemars Piguet
PALJONKO KOMISSIO ON?

Hinnoittelumme ja välityspalkkiomme vaihtelevat, sillä jokainen tuote on ainutlaatuinen. Välityshinta kattaa kaiken, mitä tuotteesi tarvitsee parhaan mahdollisen myyntimenestyksen saavuttamiseksi: aitoutuksen, bag spa -hoidon, ammattivalokuvauksen, markkinoinnin, ilmaisen maailmanlaajuisen toimituksen sekä joustavat maksuvaihtoehdot ostajalle. Näin tuotteesi todella erottuu joukosta.

Huomioithan, että minimivälityspalkkiomme on 300€.

MINKÄ PITUINEN MYYNTIJAKSO ON?

Minimimyynnin kesto on kolme kuukautta, antaen tuotteellesi parhaan mahdollisuuden löytää uusi koti. Jakson päätyttyä tuotteen myynti jatkuu normaalisti, tai voit noutaa sen takaisin ilman lisäkuluja. Vaihtoehtoisesti voimme palauttaa tuotteen postitse, jolloin toimituskulut maksetaan puolestasi. Jos haluat päättää myyntijakson ennen kolmen kuukauden määräajan umpeutumista, voit lunastaa tuotteen siihen asti kertyneitä kuluja vastaan.

OSTATTEKO TUOTTEET SUORAAN?

Suurin osa myyntitapahtumista ovat välitysmyyntejä, joka tarkoittaa sitä että luomme sopimuksen joka mahdollistaa tuoton maksamisen asiakkaalle vasta kun tuote on myyty. Voit lukea lisää välitysmyynnistämme täältä.

Joissain tapauksissa ostamme tuotteita suoraan. Tällaiset tuotteet ovat tyypillisesti merkeiltä Hermès, Chanel tai suosituimmat Louis Vuitton -tuotteet. Huomioithan, että suoraostojen hinta on alhaisempi kuin välitysmyyntien hinta.

ASIAKASPALVELU

MITEN OTAN YHTEYTTÄ ASIAKASPALVELUUN?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme monen eri kanavan välityksellä. Voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen contact@luxuryhelsinki.fi, soittaa numeroon +358 505012428, täyttää yhteydenottolomakkeen tai vierailla liikkeessämme.

MISSÄ SIJAITSETTE?

Pääkonttorimme sekä Showroomimme sijaitsevat Helsingin keskustassa Rikhardinkadulla. Showroomillamme voit sovittaa tuotteita ja tutustua niihin lähemmin henkilökohtaisesti. Voit tehdä ajanvarauksen tai vierailla Showroomilla silloin kun sinulle sopii aukioloaikojemme puitteessa.

Toivotamme sinut tervetulleeksi näinä aikoina:

Tiistai-Perjantai: 11:00-18:00

Lauantai: 12:00-17:00

Poikkeukset aukioloaikoihin löydät täältä.